Newborns

Mijn kind, schoon kind. Die spreuk gaat altijd op!
Zelf hebben we hier drie dochters tussen 1 en 7 jaar in huis en daar houden we het bij. Niet dat we ze niet leuk vinden, die kinderen, maar alle kamers zijn nu bezet (of dat is toch ons excuus).

Liam, 11 dagen jong

De afgelopen maanden had ik de kans om een aantal newborns te gaan fotograferen: babies van 1 tot 2 weken oud. Het artistieke resultaat dat je hiermee behaalt, kan je nooit evenaren met een baby van 24 uur jong, gefotografeerd in de kraamkliniek.

Met een wasmand aan dekentjes, doeken, mutsen en andere attributen begeef ik me dan bij de ouders thuis voor enkele uren fotoplezier. Ja, je leest het goed: enkele uren, want de newborn moet gevoed worden, een propere pamper krijgen en vooral véél geknuffeld worden. Dat zijn dan de rustmomenten waarbij ik de camera noodgewongen opzij leg om mama en kind het nodige te laten doen.

Fien, twee weken jong.

Spijtig dat ik dit niet eerder deed met onze eigen dochters! Meer foto’s van babies en newborns kan je zien op studiob3.be.

One thought on “Newborns

Geef een reactie

