Met Sanne op locatie

Minolta AF 135mm f2.8

Vorige maand vorige Sanne me om mee haar modellenportfolio samen te stellen. Haar eerste modellenshoot, voor mij wederom een goede oefening in het combineren van pose, licht en omgeving.

We trokken naar mijn favoriete locatie in Erembodegem, de oude leerlooierij Schotte die, in tegensteling tot oudere berichten, nog steeds niet afgebroken is. Gelukkig maar!

We konden genieten van de plantengroei die stilaan de overhand krijgt zodat het resultaat niet enkel bestaat uit foto’s met een vergane industriële achtergrond.

Natuurlijk licht is leuk voor zwart-wit foto’s, maar wanneer je het licht begint te manipuleren, wordt het resultaat nog indrukwekkender, vooral wanneer je in kleur werkt. Mijn favoriete setup: rug naar de zon en het licht terugkaatsen met de Sunbounce. Mijn assistent, de sympathieke papa van Sanne, deed dit voortreffelijk.

Minolta AF 24mm f2.8

Minolta AF 24mm f2.8

Met een trap kan je ook veel aanvangen, zeker wanneer je model over een uitgebreid assortiment aan poses beschikt.

Ook al was het voor Sanne de eerste keer, ze had zich goed voorbereid en verraste me niet alleen met haar verschijning, maar ook met de manier waarop ze van de trap gebruik maakte.

Knap werk voor een meisje van 16!

Geef een reactie

