Persoonlijke prints

Deze print vond ik níet op zolder of op het deksel van een ouwe koekendoos.

stained print

stained print

Vanuit mijn ervaring met de donkere kamer en platina-afdrukken, maakte ik een aantal eigen borders en maskers om prints de gepaste persoonlijke look&feel te geven.

Het maken van deze maskers is eenvoudiger én willekeuriger dan het gebruik van een spons-of-hoe-heet-die-ook-weer-tool in Photoshop.
Ik maak mijn randen en maskers met de hand op 30x40cm groot aquarelpapier en fotografeer ze vervolgens op hoogste resolutie om ervoor te zorgen dat ze bij het digitaal printen op fine-art papier de vergrotingsfactor probleemloos weerstaan.

Vandaag maakte ik onderstaande randen en één masker. Omdat ik mijn brede hake borstels niet direct terugvond, gebruikte ik een penseel van 0,5cm breed en blauwe vulinkt. Een tip voor wie dit zelf wil proberen: gebruik inkt of sterk verdunde verf, wrijf de borstel goed af vooraleer je hem op het papier brengt, én blijf borstelen tot wanneer hij helemaal droog is.
Voor het bruine masker haalde ik een gebruikte koffiefilter uit de koffiezet en sprong ik creatief om met de inhoud. Fotograferende theedrinkers hebben bij deze ongelijk!

borders & mask

borders & mask

2 thoughts on “Persoonlijke prints

  1. Pingback: Rescue 911 « Fijne fotografie Geert Vanden Broeck

  2. Pingback: Rescue 911 | Geert Vanden Broeck

Plaats een reactie