Ford Y

En plots stond hij daar, een pracht van een beige Ford Y. Enkele huizen hiervandaan is een kleine garage-carrosier die meer kan dan alleen maar auto’s uitblutsen. Hij kent ook wat van oldtimers en ik vermoed dat hij hier met meer liefde en toewijding aan werkt dan aan de rode Ferrari die een paar keer per jaar als uit te blutsen voor zijn zaak staat.

Ford Y

Ford Y

Zo’n klassieke wagen heeft meestal meer reliëf dan een moderne en bijgevolg kan je meer op het gevoel van ruimte en diepte inspelen. Ook zijn er steeds wel abstracte patronen in te vinden.

Ford Y

Ford Y

Ford y

Ford Y

Deze voormiddag zag ik deze klassieke Ford Y, uit de jaren 1930 aan de overkant van de straat staan en besloot om een passende lens op mijn A700 te plaatsen: een Minolta MD Rokkor 100mm f3,5. Deze manuele focus lens op een digitale body plaatsen, doet je tempo in foto’s maken zakken en je gaat ook weer veel bewuster met cadrage en compositie spelen. Het kan raar lijken, maar met een autofocus lens heb ik het gevoel dat ik op een andere, niet alleen snellere, manier aan het fotograferen ben.

Meer foto’s in deze set van mijn Flickr Photostream.

Er staat momenteel ook een heel mooie klassieke Volvo met houten afwerking. Die is voor een volgende keer!

Geef een reactie

