Digitale vergankelijkheid

Bij het consulteren van de statistieken van mijn websites, kijk ik ook altijd eens naar de gebruikte zoektermen waarmee bezoekers hier, daar en ginder terechtkomen. Daarbij google ik zelf ook eens de trefwoorden om te zien in welk gezelschap ik me bevind. Vandaag kwam daarbij een leuk artikel boven water, waarvan hier een kwootje:

Toen fotografen nog analoog werkten, kon je aan de negatieven zien hoe ze te werk gingen, de foto’s die ze maakten tijdens een reportage of als serie stonden immers achter elkaar op film (…) Nu maken fotografen die selectie meteen, ze wissen de mindere opnamen al tijdens het fotograferen. Terwijl die achteraf juist heel interessant kunnen zijn. (bron: trouw.nl)

Het volledige artikel kan je hier lezen. Ik moet toegeven dat er bij mij wel eens negatieven in de vuilbak vliegen… kwestie van geen ongewenste sporen na te laten😉

2 thoughts on “Digitale vergankelijkheid

  1. Zit wat in natuurlijk. En zeker met de bewerkingsmogelijkheden van nu. Ik maak honderden foto’s als ik er op uit ga. Selecteer thuis. Soms minder selectief. Later merk ik dat er toch mooie beelden tussen steken.

  2. Ik ben even naar je blog gaan kijken en in jouw geval kan je je het helemaal niet permitteren om ter plekke beelden te wissen, als ‘straatfotograaf’, waar de spontaniteit primeert.

Geef een reactie

