wie modellen zoekt die vindt ze wel…

Ik ben volop bezig met de voorbereiding van mijn laatste serie op Polaroid Type 59: Transfer your soul. Het wordt een ietwat kitscherige, bizarre reeks foto’s met mannen en vrouwen, jong en oud, individueel en samen, op een kunstmatige set in een natuurlijke omgeving. Anders dan met objecten, moet je met modellen écht gaan samenwerken: je voorstel doen, een eerste kennismaking om te zien of het klikt (oh nee, een ongewilde woordspeling!) en je project aanpassen naar de fysionomie.

Het liefst werk ik met amateurmodellen, in de zin van liefhebbers. Ben ik een vrek? Ik denk het niet. Wanneer ik me op modellennet begeef, is dat nog steeds op TFCD-basis, of Time For CD. Vroeger was dat TFP (Time For Prints) maar in deze digitale wereld worden nog maar zelden portfolioprints gevraagd.
Wanneer ik langs de andere kant een model betaal voor een prestatie, dan verwacht ik uiteraard een factuur en dat blijkt nogal eens een probleem te zijn.

Ondertussen heb ik al de toezegging van Carolien, Wilmer en Johan. [update: ook Dorien en Marijke staan nu op de lijst] Er zijn nog enkele andere kandidaten, maar we zijn er nog niet uit hoe ik hen kan inschakelen. Samen zullen we onze ziel blootleggen, want een concept en de uitwerking hiervan komt niet alleen van een fotograaf! In mei beginnen we aan de eerste opnames!

2 thoughts on “wie modellen zoekt die vindt ze wel…

  1. Pingback: Polaroid en nachtmerries « Fijne fotografie Geert Vanden Broeck

  2. Pingback: Polaroid en nachtmerries | Geert Vanden Broeck

Geef een reactie

