Strobist meeting – Berchem

Gisteren een leuke dag beleefd in het oud militair hospitaal te Berchem, ook bekend als ’t groen kwartier. Bedoeling van dit soort meetings is het ongedwongen delen van kennis en ervaring onder fotografen, samen met een aantal modellen. Het initiatief gaat uit van de Belgium Strobist Group op Flickr. Aan het begin van de meeting worden er groepjes gevormd, die een mengeling zijn van beginners en gevorderden en wees maar zeker dat de gevorderden op zo’n dag ook nog bijleren… het consequent verwijderen van de lensdop, bijvoorbeeld!

Lady in red

Ik ben de ganse tijd op stap geweest met fotografe(s)(n) Rosita, Vera, Hanne en Davy, samen met een Oostenrijkse klassevolle dame die voor de eerste keer als model optrad: Andrea.

Voor de dames was dit een eerste kennismaking met het werken met losse radio-gestuurde flitsers, Davy had zelf materiaal en enige ervaring. Het mansvolk nam al snel het opzetten van de verschillende belichtingen op zich waarna we om beurten en soms ook tegelijk het aantal gemaakte clicks op onze Canon-, Nikon-, Olympus- en Sony-body’s aanzienlijk lieten stijgen.
Ik had ook mijn Speed Graphic meegenomen voor wat experimentjes, meer nieuws daarover lees je hier later wel, de negatieven moeten nog ontwikkeld worden.

Na een zeer snelle selectie gisterenavond laat, hield ik volgend beeld over als de topper van de dag. Het is duidelijk dat Andrea enige aanleg heeft… ze leerde ook zeer snel bij en reageerde als een echte op de wensen van de fotografen.

Lady in red

Meer beelden op mijn Flick Photostream en binnenkort uiteraard ook op mijn website.

4 thoughts on “Strobist meeting – Berchem

  1. Knappe foto. Mooie belicht en knappe schaduwwerking en de locatie zit natuurlijk ook mee. Had ik dat geweten dat je daar zat, dat is zowat in mijn achtertuin. (die ik spijtig genoeg niet heb). Ik wist niet dat je daar zo binnen kon.

    Groetjes,

    Wannes

  2. Dag Wannes,

    bedankt voor het bezoekje!

    We mochten niet ‘zomaar’ binnen op deze prachtlocatie. Bruno Waes had voor ons de toegang geregeld.

    Volgende keer moet je ook maar eens meegaan: einde maart is het in een oude brouwerij in Leuven maar ik ga dan zelf niet.

  3. Dank je wel voor de feature en de uitleg Geert🙂
    Heb je misschien ook de website ofzo van Davy? Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar zijn foto’s. ‘k weet zelfs zijn achternaam niet.

    Grtz Rosita

Geef een reactie

